BOOK TMI TAG



Witam!

Co ja tutaj robię?
Skąd przybywam?
Otóż przychodzę do was z odległej krainy zwanej BookstagramemJestem ambitną czytelniczką wielu thrillerów, kryminałów i książek fantasy; postanowiłam wkroczyć w nieznany świat blogosfery i podzielić się z wami swoimi przemyśleniami i opiniami na temat czytanych właśnie książek. 
Pisząc na bloggerze będę chciała stworzyć nietypowego bloga o tematyce książkowej. 
Serdecznie zapraszam do lektury dzisiejszego posta, w którym postaram się troszkę przybliżyć wam moją postać. Uznałam, że wyśmienicie nadaje się do tego ten tag. 


*BOOK TMI TAG*

Pytania i odpowiedzi

1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Tutaj muszę postawić na Ami z serii "Selekcja". Która z dziewcząt nie chciałaby założyć na siebie tak pięknych sukien, jakie miały na sobie rywalki? Mimo iż dla głównej bohaterki występowanie w pięknych, długich i obszernych kreacjach było złem koniecznym, dla mnie byłby to zaszczyt. 
Oczywiście chciałabym co jakiś czas włożyć dla odmiany spodnie, doskonale rozumiem Ami. 


2. Twoje fikcyjne zauroczenie? 
Książę Kai z "Sagi księżycowej"! 
Nie potrawie nawet wyjaśnić dlaczego to właśnie ON podbił moje serce.
Może dlatego, że jest idealnym władcą, który myśli głownie o swoich poddanych, ale nie zapomina także o sobie. Nie jest kapryśnym, pozbawionym serca człowiekiem.


3. Czy kochałaś kiedyś postać, a potem zaczęłaś ją nienawidzić?
Niestety nie ma takiej postaci, którą bym jakoś przesadnie kochała, a nagle później moje uczucia co do niej diametralnie się zmieniły. W moim przypadku jest raczej tak, że jak już polubię jakąś postać, to lubię ją do samego końca książki czy serii. Jednak jest pewien wyjątek. Ali z serii "Wybrani". Jak zaczęłam czytać tą serię, główna bohaterka wydawała się obiecująca: niegrzeczna nastolatka sprawiająca problemy rodzicom. Okej. Lubię takie. Miałam tylko nadzieję, że się nie zmieni... ale nie! Przecież autorka musiała ją zepsuć! Cztery pierwsze części były okej, w sumie nawet lepsze niż okej, oceniłam je przecież na 8/10, ale za to ostatnią rzucałam o ścianę. Zatrzymałam się na 80 stronie i nie mam zamiaru dalej jej kontynuować. Jeszcze nigdzie żaden bohater mnie tak nie irytował jak Ali. Gdybym mogła rozszarpałabym tą dziewczynę. 


4. Największa książka na twojej półce?
"Małe życie" - Hanya Hanagihara

5.Najcięższa książka na twojej półce?
"Zakon feniksa" - J. K. Rowling

6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Nie mam.

7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Takowej nie posiadam.

8. Książkowa para, której kibicujesz?
Cinder i Kai z "Sagi księżycowej".

9. Ulubiona seria książek?
Muszę wybrać jedną? 
Mam trzy ulubione serie, a mianowicie:
"Saga księżycowa" - Marissy Meyer
"Szklany tron" - Sarah J. Maas
"Seria z Joanną Chyłką" - Remigiusza Mroza 
I weź tu wybierz jedną z tak cudownych serii!


10. Ulubiony soundtrack z książki?
"The Hanging Tree" (Drzewo wisielców) 

11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Troszkę oszukam tą odpowiedź. Jest taka seria, a mianowicie "Saga księżycowa", która co prawda jest kontynuowana, ale w swoim oryginalnym języku. Przetłumaczone na język polski zostały tylko dwa pierwsze tomy w serii, a reszta nie. Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego? Nie przyjmuje tego do wiadomości. Tak cudowna seria zasługuje na dalsze tłumaczenie! 

12. Ulubiona powieść jednotomowa?
"Behawiorysta" - Remigiusza Mroza. 

13. Od kiedy czytasz?
W masowych ilościach od czerwca 2015r. 

14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Slytherin oczywiście! ♥

15. Czego szukasz w książce?
Biorąc pod uwagę, że moją ulubioną kategorią wśród powieści jest thriller i kryminał, mogę z całą pewnością stwierdzić, że w książkach przede wszystkim szukam zaskakującego, pełnego dynamiki zakończenia. Nie można także zapomnieć o reszcie części utworu, która także powinna być pełna akcji, skomplikowanych zagadek i oczywiście pasjonujących bohaterów. 

16. Ulubiony cytat?
"Stwarzanie nadziei, gdy w rzeczywistości jej nie ma, to okrucieństwo. Fałszywa wiara wywołuje rozczarowanie, ból i wściekłość, przez co niełatwe sprawy stają się jeszcze trudniejsze."
~ "Czerwona Królowa" - Victorii Aveyard

17. Ulubiona okładka?


 18. Akcja vs romans?
Zdecydowanie akcja (z małą nutką romansu).

19. Gdzie idziesz kiedy w książce są smutne momenty?
Wyżalić się mojej siostrze do pokoju obok. 

20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
Od 3 do 7 dni w zależności od grubości książki.

21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
Najdłuższy trwał bodajże dwa tygodnie, a najkrótszy dwa dni. 
Przeciętnie około 3-5 dni. 

22. Najmniej lubiana książka?


Książka ta ma 160 stron, męczyłam ją ponad dwa tygodnie. 
Nie polecam. 

23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
W postaciach najbardziej lubię specyficzny rodzaj humoru. Nie lubię, kiedy bohaterowie są pesymistami i wszytko widzą w czarnych barwach. 
Idealnym przykładem będzie tutaj Joanna Chyłka - zdecydowanie moja ulubiona  postać literacka. 

24. Co cię odrzuca w postaci?
Ciągły brak zdecydowania się, użalanie się nad sobą i uzależnienie od adrenaliny. 

25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Postanowiłam dołączyć do wielkiej rodziny blogerów książkowych, ponieważ chciałbym wykazać się kreatywnością i stworzyć coś innego niż to, co o tej pory czytałam, a jednocześnie zachęcić was do sięgnięcia po daną pozycję. 

26. Straszna książka?
"Behawiorysta" - Remigiusza Mroza. 
W trakcie czytania tej pozycji w niektórych momentach zmroziło mi krew w żyłach. Musiałam zrobić przerwę w czytaniu, ponieważ nie byłam w stanie przetworzyć dalszych informacji zawartych na stronach lektury. 

27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
"Dziedzictwo ognia" - Sarah J. Maas - płakałam jak bóbr przez pół godziny. Nie mogłam się otrząsnąć. 

28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
Pozycja opisana powyżej. 

29. Ulubiony tytuł?
"Cinder" - Marissa Meyer

30. Ostatnio przeczytana książka?
"Behawiorysta" - Remigiusz Mróz

31. Co teraz czytasz?
Obecnie zaczytuje się w "Czerwonej królowej" - Victorii Aveyard

 32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
"Dziewczyna z pociągu" - bardzo mi się podobał. Według mnie idealne odzwierciedlenie książki. 

33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Po dłuższym zastanowieniu wnioskuję, że chciałabym porozmawiać z Celaeną Sardothien ze "Szklanego tronu". Interesują mnie jej życie i to jak patrzy na świat. Jest naprawdę bardzo interesującą postacią.

34. Autor z którym chcesz porozmawiać?
Moim marzeniem jest pójście na spotkanie autorskie z Remigiuszem Mrozem. Bardzo chciałabym z  nim porozmawiać, 

35. Ulubione jedzenie do czytania?
Chipsy - zdecydowanie!

36. Książkowy świat w którym chciałabyś żyć?
Czy moja odpowiedź będzie zaskoczeniem? Pewnie nie. 
Oczywiście, że chciałabym żyć w świecie wykreowanym przez Panią J.K. Rowling. 

37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Za żadne skarby nie chciałabym znaleźć się w świecie, który stworzył Remigiusz Mróz w "Behawioryście". Pomimo tego, iż autor tak naprawdę wzbogacił naszą rzeczywistość o jeszcze jednego bardzo brutalnego kryminalistę, to nie chciałbym wkroczyć do tego świata. 

38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Raczej nie wącham książek. 

39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
Seria z Joanną Chyłką i Wiktorem Forstem - w nich zawarte są odpowiedzi na to pytanie. 

40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Tworzyłam, ale w tym momencie skupiam się na prowadzeniu tego oto bloga. 
Oczywiście jeśli tylko wpadnie mi do głowy jakiś oryginalny pomysł od razu go zapisuję. 

41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Różdżka. 

42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Zdecydowanie najlepsza jestem w kibicowaniu, także na trybunach. 

43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką.
Ta piosenka z Igrzyskami śmierci. 

44. Ulubiony podryw na książkę?
Nie znam. 

45. Użyłaś go kiedyś?
Nie. 

46. Ile masz książek?
Obecnie na mojej półce znajduję się 41 książek. 

47. Kogo tagujesz?
Każdego kto jeszcze nie robił tego tagu, a ma taką chęć i ochotę, aby go zrobić. 


Pozdrawiam i do następnego posta! 

~STELLA~


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Stella Farewell , Blogger